Sieci społecznościowe kuszą, mamią, przyciągają. Nie tylko jako miejsca, w których spędzamy wolny czas, kontaktujemy się ze znajomymi czy po prostu szukamy śmiesznych kotów. To również współczesna książka telefoniczna, tablica ogłoszeń i idealna przestrzeń do prowadzenia działań marketingowych.

Jak jednak spośród wielu dostępnych opcji wybrać najlepszą sieć dla swojej działalności?

Media społecznościowe bardzo często postrzegamy przez pryzmat własnych przekonań, opartych niejednokrotnie na nieaktualnych danych. Dlatego wciąż króluje opinia, że biznesmeni nie używają Facebooka, a TikTok jest dla dzieciaków. Czy rzeczywiście?

Żeby to sprawdzić, popatrzmy na statystyki. Według NapoleonCat.com, w listopadzie liczba polskich użytkowników Facebooka przekroczyła 24 200 000, a rozkład wiekowy prezentował się tak, jak na poniższym wykresie. Biorąc pod uwagę, że według badania Mediapanel średnia dzienna liczba osób korzystających z Internetu w Polsce wynosi 25,5 mln, oznacza to, że na Facebooku znajdziemy praktycznie wszystkich naszych klientów.

A może LinkedIn?

Dość oczywistym wyborem wśród profesjonalistów jest LinkedIn, ze względu na jego biznesowy charakter. Potencjał tej sieci jest rzeczywiście ogromny, ale dyskusyjna pozostaje kwestia, czy potrafimy go odpowiednio wykorzystać. LinkedIn nie może się wprawdzie pochwalić tak dużą liczbą użytkowników, jak inne popularne sieci społecznościowej, jego niewątpliwą przewagą w działaniach marketingowych jest jednak to, że korzysta się z niego głównie w celu zdobywania kontaktów zawodowych. A to daje duże pole manewru w docieraniu do właściwych osób, które mogą zostać potem naszymi klientami.

Jakie inne social media warto wziąć pod uwagę?

Wśród innych mediów społecznościowych wyróżniłbym jeszcze Instagram i TikTok. Ich wykorzystanie w działaniach czysto marketingowych nie jest może tak oczywiste, ale dzięki temu pozwalają na dużą swobodę. A przy zaplanowaniu odpowiedniej strategii mogą się okazać strzałem w dziesiątkę, szczególnie jeśli chcemy stworzyć lub wzmocnić swoją markę osobistą. Należy przy tym pamiętać, że średni wiek użytkowników każdej z sieci społecznościowych przesuwa się stopniowo w czasie. Najwięcej kont na TikToku zakładają obecnie osoby w wieku 19-25 lat i starsze, które niebawem staną się decydentami w firmach i od wielu z nich będzie zależał wybór dostawcy usług. Jeżeli więc planujemy długoterminowo budować swoją markę, warto zacząć do nich docierać już dziś. Z kolei Instagram pozwala na promowanie siebie w formie wizualnej, co bywa atrakcyjne dla tych, którzy nie lubią tracić czasu na pisanie długich artykułów.

Dlatego właśnie w Nowym Roku życzę Ci, żeby w planach rozwoju mniejszą rolę odgrywały przekonania, a większą statystyki i przemyślana strategia! 

Chciałbym Cię również poprosić o wypełnienie krótkiej ankiety (zajmie Ci to zaledwie minutę, a mi pozwoli przygotować plan szkoleń na 2023 rok, który będzie dostosowany do Twoich potrzeb).

Podobne wpisy